Reklama
Doporučujeme

Spotřebiče Karma Design za skvělé ceny
Nabízíme vestavby Karma Design za bezkonkurenční ceny, poštovné a dovoz ZDARMA!
shop.spotrebice.cz

Aspen.PR
Specialista na PR a marketing segmentu spotřebičů a bydlení. Efektní a efektivní komunikace pro váš produkt.
www.aspen.pr/cs/

Rentpoint
Autopůjčovna s nejširší nabídkou nabídkou vozů na trhu.
www.rentpoint.cz


Mixér

Zena_a_parfem.jpg

Jeden parfém na celý život? 14.05.2014

Najít ten správný parfém, který vystihuje osobnost nositelky, ladí s jejím vzhledem a povahou a podporuje zdravou sebedůvěru, vyžaduje buď značnou dávku štěstí, nebo poctivou detektivní práci s důkladnou obhlídkou parfumerií. Jedním z faktorů, které je třeba při výběru parfému zohlednit, je také věková skupina, do které nositelka patří. Jak se s lety vyvíjí osobnost, stejně tak se mění i vkus a osobní parfém by měl tento osobnostní růst dokreslovat.


Uděláte-li průzkum mezi svými známými, jistě zjistíte, že určité vůně s sebou nesou představu věkové skupiny. Sladká ovocná vůně evokuje jiný typ ženy, než aroma mýdlové a pudrové. „Na druhou stranu může tento dojem ovlivnit předchozí zkušenost dotázaného, proto je rozdělení konkrétních parfémů do jakýchsi skupin podle věku vždy velmi subjektivní záležitostí,“ dodává Karel Brožek. Vedle životních zkušeností a nálady je spojení vůně s určitou věkovou skupinou podstatně ovlivněné také reklamou a marketingem. Velký vliv na vnímání vůně jako mladé nebo zralé má tvář parfému, známá osobnost, která jej propaguje v reklamní kampani. „Průzkumy výrobců parfémů zjistily, že u žen z věkové skupiny do 45 dochází k častějším změnám ve výběru parfému. Jsou náchylnější nadchnout se pro novou značku a přizpůsobovat svou vůni oblečení, které mají na sobě, nebo momentální náladě. Naopak ženy z vyšší věkové skupiny bývají věrné jedné značce, nezřídka již objevily „svou“ vůni, kterou používají pravidelně, a tolik neexperimentují s novinkami. Průzkum však samozřejmě nelze zevšeobecnit, najdou se jistě i výjimky,“ vysvětluje Karel Brožek z internetové parfumerie Parfemy.cz. Dalším důvodem, proč ženy v průběhu života mění své osobní vůně, jsou biologické změny v pH pokožky, které jsou ovlivněny hormony. První změna nastává v pubertě, další v těhotenství a poté v období menopauzy. Proto se stává, že se pětadvacetiletá žena diví, čím se voněla v patnácti, nebo je nucena zcela změnit vůni v období těhotenství. „Velmi mladé dívky, které mají ještě méně zkušený čich, mají tendenci nosit sladší a jednodušší parfémy. Obvykle si nekupují dva stejné parfémy po sobě, ale ten, který právě mají, nemění podle denní doby. Vkus na vůně u ženy kolem třicítky a čtyřicítky je mnohem těžší odhadnout a předvídat. S většími životními zkušenostmi, sebevědomím a také příjmem je jejich „domácí parfumerie“ vybavenější a obsáhlejší. Více přizpůsobují výběr vůně oděvu, náladě, příležitosti, ale i počasí. Později pak ženy většinou zůstávají věrné jedné složitější a rafinovanější vůni, obvykle značky, s jejíž filosofií se ztotožňují. Příkladem můžou být stále oblíbené parfémy Chanel, Dior nebo Hermés,“ popisuje Karel Brožek z Parfemy.cz. Na citlivou otázku, jak by se měla proměňovat vůně s věkem ženy má Karel Brožek odpověď: „Některé typy vůní opravdu lépe korespondují s určitou věkovou skupinou. Lehké a ovocné vůně jsou vhodné pro školačky a studentky, ženy ve věku kolem třicítky volí sebevědomější a rafinovanější vůně, které odrážejí jejich životní zkušenosti a postoje a zralé ženy mají v oblibě klasické a nadčasové vůně jako Chanel No. 5,“ popisuje, „nicméně vhodnou volbou odlehčenějšího parfému, než žena běžně používá, může dosáhnout omlazujícího efektu.“ Závěrem je však důležité dodat, že parfém by měl především lahodit nosu své majitelky, proto by hlavním měřítkem pro výběr osobní vůně měl být vždy zejména vlastní vkus.


RSS Tisk stránky


zpět

Nenechte si ujít